Pages

Monday 15 April 2019

TWB by Dahlia de'Beauty

Terasa ghairah pulak sharing pasal TWB. The walking Beauty Project. Purposely membantu wanita diluar sana untuk buat income hari hari. Korang tahu tak, masa mula mula saya join TWB ni, bukan lah berdasarkan minat pun. Tapi minat tu datang sendiri bila pertama sekali pegang muka orang untuk buat facial. 

Orang pertama yang rasa sentuhan jari jemari ni mesti lah mak saya sendiri


Mak orang pertama saya buat facial selepas balik dari training. Hydrating (relaxing) Facial (RM79) for FREE.

Syukur tau. Sebab... (part sedih sikit ni) haha..

Mak: Dulu mak dok ikut depa buat muka (facial) rasa lega la. Nak buat takda duit. Tengok depa dok urut muka tu rasa lega sangat. Syoknya orang main muka macam tu..

Me: Ok, lani anak mak buat sendiri kan.. :) sambil dalam hati, aku sebak sebenarnya. Dulu is susah. Tak mampu nak buat benda benda ni semua. Ikut je tauke kedai mak kerja, tengok saja depa buat facial..  cry :'/

Sedang practise facialkan Kak Nadia. For me, is pengalaman baru.


Ok , back to cerita tadi. Balik dari training TWB by MFMS  4jam di Parit Buntar, which is cover all service training daripada facial, body scrub lulur, hand & foot Spa, Mandi aura susu, Sauna. Semua tu kami cover dalam 4jam sahaja. Ada lebih sikit sikit laa selepas tu sebab dijamu makan completely by tuan rumah. Terima kasihh.. semoga bertambah tambah rezeki Akhirat Maria & Firdaus sekeluarga. Mereka ni is upline masterin Shaklee. Boleh label mereka orang yang kaya & berjaya dah. Tapi is very humble. Tak sombong pun.

Maria yang tengah. Kami new beautician apit, kiri is me. Kanan is Kak Nadia.


Lepas balik dari training tu, saya terus open FREE facial pada 5orang terawal yg comment di FB (Adek Mahani). Haa..korang yang nak sesekali dapat free facial ke, selalu lah jengah my FB & IG. Kut lah masa tu terbuat offer nak facialkan korang secara PERCUMA. Hehe..mana tau kan kalau kalau kalau rezeki korang.

Sebahagian mereka yang dapat FREE facial lepas habis training.

Ok, service FREE ni purposely sebab nak ingat step by step facial. Bukan main pegang je muka orang sayang oi..aset tu, aset yang kena jaga.

Once confident. Ingat semua step by step.. saya start ambil service. Dengan pakej OFFER RM59, Saya gembirakan hati customer dengan:

  • ·         Double cleansing
  • ·         Steam (Optional- with customer approval)
  • ·         White/ black head removal
  • ·         Scrub
  • ·         Masker
  • ·         Face n eye massage
  • ·         Toner
  • ·         Moisturizer
  • ·         Ion massage
  • ·         Tapping and closing

Lebih kurang macam ni lah saya facialkan puteri puteri saya.




Terasa ikhlasnya hati bekerja. Jadi result pun setakat ni Alhamdulillah... terharu rasa.










Sebahagian feedback. Banyaak lagi feedback, nanti saya akan share.


Terima kasihlah korang. ada beberapa customer yang sudah repeat 2-3kali slot facial dengan saya ni ha. Terima kasih Puan Nadia Kilang Lama Kulim,, 3kali repeat. Terima kasih juga my friend Norina. Start dengan FREE facial for her, sekarang dah repeat dua kali facial.

Alhamdulillah Alhamdulillah..


Ok,

Balik dari training Spa, selang beberapa minggu, Maria bagitahu kalau kalau nak upgrade training untuk post natal. Untuk confinement , orang lepas bersalin. 

Dalam fikiran, dah alang alang buat, belajar lah sampai habis. Paling tidak pun boleh mengurut mak. Besar pahala kau. Saya carpool dengan Kak Nadia. Ni kali kedua saya naik CRV kak Nadia. My dream Car, tiber  dapat rasa naik ni ha. Alhamdulillah. 


Belum memiliki. Tapi mungkin suatu hari nanti.


POST NATAL training di Parit Buntar.
Kami santai santai timba ilmu.



Dalam TWB ni kami berjemaah. Group support yang sangat strong. Dah macam lautan ilmu ada di dalam tu. Semua ada. Tinggal lagi nak buat dengan tak saja.



Ini post natal set by Shaklee. Masa saya mengandungkan Dahlia, bersalin and menyusu saya hanya menggunakan shaklee.
InshaAllah saya akan berikan service terbaik.


Korang, 

Yang masih membaca entri saya kali ni., katakan lah teringin nak buat business sendiri. Ada pendapatan sendiri, Katakan lah penat sangat dengan tekanan di tempat kerja, tapi perlukan pendapatan, untuk hidup, untuk bantu suami, untuk tanggung keluarga. Usahakan lah sayang. Cuba cari modal. Buat sesuatu, instead of  merungut sana sini. Ada jalan. InshaAllah.


Kenapa you terpilih untuk baca entri saya ni sampai habis, Allah rezekikan u sebenarnya. Tertulis sejak luh  mahfuz, saya diberi izin untuk menulis, dan korang terpilih untuk membaca sampai habis.

Ada seorang kakak ni, saya full respect her. Katanya dalam sharing, mata dia tak berapa nampak. Saya kira kakak ni dalam 40an. Tapi kenapa dia mampu? 

Seorang lagi ibu tunggal muda. Dalam sharing beliau dalam group telegram kami, diceraikan habis talak sewaktu mengandung. Ibu tunggal membesarkan anak sendiri. Tak ada duit untuk hidup. Makan telur kicap berimaginasikan makanan yang sedap sedap. Tak berani untuk mengidam sebab tak mampu. Bersalin, pakcik bayarkan hospital. pampers anak, susu, baju.. semua dari pemberian. Beliau bangkit dari kesempitan, pernah satu ketika, perlu hantar anak ke rumah pengasuh dalam hujan, bungkus anak dalam plastik. Main nyorok nyorok dengan anak sebab nak dia rasa ok. Allah. Saya terpaku. 10x tengok sharing ni, 10x saya menangis.




Been there done that, saya pernah cuma ada RM3 untuk besarkan anak. Tahukah korang,.. how cry me. Betapa menangisnya saya waktu tu, Allah saja yang tahu. Sebab tu saya seru semua wanita diluar sana, BANGKIT lah. ada jalan sebenarnya yang Allah tunggu kau tanya DIA.

Jika diketika ini, ada yang sedang di rundung masalah , saya doakan semoga Allah ringankan beban korang. Habis entri ni, pergi ambil wudhu dan solatlah. Kalau rasa perlu berbual, hubungilah saya. korang mungkin tak kenal siapa Adek Mahani ni,.. Tapi InshaAllah.. saya cuba jadi pendengar untuk korang. 

Paling tidak korang rasa sedikit release is Alhamdulillah. Sesuai dengan niat saya kembangkan ukhwah kerana Allah. Saya melalui banyak sangat pengalaman dalam hidup ni yang mungkin boleh match dengan korang. Jangan kalah. BANGKIT lah...



For the things to change, YOU must changed first.
YOU MUST CHANGE FIRST.

No comments:

Post a Comment