Pages

Wednesday 10 May 2017

Ostematrix Shaklee, bukan sekadar kalsium biasa!

Assalamualaikum.
Hai semua. Selamat datang lagi sekali ke blog adekmahani.blogspot.com
Terima kasih sebab suka datang sini :)

Entri momy kali ni nak cerita pasal Ostematrix. Kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D dalam bentuk tablet pengganti susu. Momy akan kupas bagaimana Ostematrix membantu ibu ibu hamil, berpantang mendapat tidur yang lena sekaligus menyelesaikan masalah sembelit ketika berpantang.



Ok, sebelum go through lebih banyak info tentang ostematrix ni, suka momy nak share. Bagi siapa siapa yang masih punya mak ayah yang ada masalah sakit lutut, pinggang, atau sendi,  kebas, elok lah hadiahkan ostematrix ni untuk mereka. Biar selesa mereka nak buat ibadah di usia senja ni. Ini point nombor satu. Mak ayah ada satu saja dik. Dahulukanlah mereka.



Bukan itu sahaja tau.

Pernah dengar tak kaum kaum ibu mengandung mengadu kerap kejang (simpul biawak) atau orang Kedah kata tarik mengkarung. Atau bahasa senangnya kaki krem. Kerap jadi masa tidur? Haha.. mak mak yang pernah rasa saja akan tahu macam mana rasanya. Even momy sendiri pernah 2-3 kali kena masa mengandungkan Dahlia haritu.
Ostematrix InshaAllah membantu memperbaiki kekejangan otot.

Untuk ibu ibu berpantang yang sembelit.
Ok, masa dalam pantang yang masih baru yang ada masalah sembelit, ibu ibu tak digalakkan makan herb lax atau alfalfa. Bimbang effect pada baby. Jadi, replace herb lax/ alfalfa dengan ostematrix untuk overcome sembelit. Ada kawan momy cerita kan, berak sambil berdiri tau sebab takut terbuka jahitan. Cuba ostematrix ya. InshaAllah boleh mengatasi sembelit lepas bersalin.

Ostematrix ini berfungi menguatkan tulang, menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, serta sistem saraf. Merawat tulang retak , kuku rapuh, ekzema, atau  gusi berdarah. Gosok gigi berdarah tu, kurang kalsium lah tandanya tu.

Ostematrix juga mampu meringankan stress, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar. Overcome stres, depresi, atau mood swing.

Juga memperbaiki masalah haid. kajian memunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak boleh meringankan sakit ketika haid.

Magnesium yang ada dalam tablet ostematrix adalah ion positive no.2 penting dalam tubuh untuk menggalakkan komposisi tulang rawan. Membantu sistem saraf. mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf otot. menstabilkan denyutan nadi yang tak sekata untuk pesakit jantung, menghalang endapan kalsium melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.



Orait, tak sengajanya kita dah pun baca antara manfaat & siapa yang memerlukan Ostematrix. Baik untuk lelaki atau wanita yang pentingkan penjagaan kesihatan. 

Khasiat SEBIJI OSTEMATRIX= 1 GELAS SUSU TINGGI KALSIUM= 80 BIJI BADAM.

Memang best makan Oste ni. Makan 4biji sebelum tidur, tidur yang sangat lena. Esoknya bangun lawas.


Adek Mahani
019-5914240
Shaklee ID: 965352

No comments:

Post a Comment