Pages

Tuesday 25 April 2017

How to keep fit & energetic during Ramadhan

Assalamualaikum, Hai apa khabar semua blogger?  Diharapkan semoga semuanya sihat, happy, dikurniakan umur ibadah yang panjang, dilimpahkan rezeki yang berkat, diberikan kebahagiaan, kekayaan & kejayaan di dunia & Akhirat. InshaAllah. Terima kasih kerana sudi singgah ke blog adekmahani.blogspot.com


Jemput lah baca mana mana sharing dalam ni, moga moga blog yang tak seberapa ini memberi manfaat pada semua. Kita sharing sharing ya :)


Hari ni 24hb April. hari ulangtahun kelahiran momy. what a great day. Tak sangka betul ramai sangat kawan kawan wish, terharu sebab diorang masih ingat. Non-stop my handphone beep hari ni got wishing from you guys.  Terima kasih tau ingat. Ke facebook yang ingatkan? Hihii..what ever lah. Dedikasi buat semua yang mengenali, yang wish my birthday. Momy aamiinkan doa doa kalian dan, doa yang sama juga untuk kalian semua, ya? Terima kasih banyak.

Thanks chuals for treat my birthday.


Ok, post kali mi momy nak share tentang persediaan bulan puasa. Tadi tengok kalendar, Subhanallah lagi 33 hari saja lagi kita semua akan sambut  Ramadhan. Moga kita semua diizinkan Allah bertemu dengan Ramadhan yang penuh keberkatan didalamnya nanti,  InshaAllah.

Lafaz niat puasa ^_^


Pengalaman momy la kan sepanjang bershaklee ni, bulan puasa biasanya ESP & Performance Drink dapat permintaan tinggi. Bulan puasa kebiasaanya, orang kurang minum air. Jadi untuk elak dehydrate (kering kusam), amalkan minum performance drink pada waktu sahur untuk tenaga sepanjang hari berpuasa. Disamping ESP yang mengenyangkan. Momy biasanya akan shake dua dua ni sekali. Alhamdulillah, sepanjang berpuasa pada tahun lepas, momy so energetic. At the meantime,of course lah air putih pun kena minum ikut sukatan. Setiap 25kg berat badan kita perlikan 1liter air. Jangan main agak jurr. Make sure sukat betul betul untuk kesan yang lebih optimum.


Momy menyusu tau. Even sampai hari ni, Dahlia nak masuk satu tahun dua bulan,  masih dapat susu farm fresh dari momy. Susu ibu adalah susu terbaik untuk anak anak. So momies di luar sana, please please please. Cubalah menyusu dengan susu kita sendiri. Its not an easy journey but believe me, breastfeeding is so memorable. Nak lagi masa menyusu tu, baby bertentang mata. Genggaman dia yang pertama. senyuman dia yang pertama. Ouhh.. indahnya naluri menjadi seorang ibu. Terima kasih ya Allah.

Tu lah bila fikir fikir balik, macam sedih je nak wean-off Dahlia nanti. 10month je lagi tinggal. Sesuai dengan niat momy nak menyusukan dia sehingga 2tahun :) InshaAllah.

Dahlia turn 1 birthday. Anak syurga ibu.


Ok, berbalik pada persediaan Ramadhan tadi. Disamping ESP dengan Performance Drink untuk booster kita punya  energy, momy juga ambil supplimen lain untuk basic wellness. Contohnya macam VitC, vitC memang tak tinggal la. Kulit basah lembab je. Cantiknya kulit awak tu sebenarnya datang dari dalam. Nak raya kan, mesti nak cantik. Cantik pulak mesti nak yang original. Takmau laa yang  fake :)
Ini my niece feedback tentang SR-VitC Shaklee
'VitC Shaklee adalah produk pertama yang paling berkesan dia pernah guna.'
Momy akan share pasal VitC  ni later on :) stay tune to next sharing.

Ok. Berbalik pada cerita tadi.
Apakah ESP?
Apakah keistimewaan ESP?
Kenapa ESP hot seller antara semua produk Shaklee?
JAWAPANNYA SEMUA DI SINI. CHECK IT OUT!!





Shaklee Independent Distributor
Adek Mahani
019-5914240
Shaklee ID: 965352

No comments:

Post a Comment