Pages

Wednesday 26 March 2014

Dikelilingi Aura POSITIVE-- Master Coordinators Celebration

20140322~ Dikelilingi aura Master

Hari ni dah 20140326. Baru berkesempatan berkongsi cerita.

Weekend lepas, saya lapangkan diri ke Master coordinator celebration di Equatorial hotel, Penang. Mengambil aura mereka yg berjaya. Aura yang sangat positive. Saya dengan officemate sorang. Bawa push factor saya bersama. Mak.

Saya gambarkan sedikit suasana sebelum majlis bermula. Lepas pendaftaran, lunch disediakan, so bawa la mak makan. First time bawa mak makan kat hotel.. kesian mak..mak tak biasa.. Dalam hati sy doa, suatu hari sy nk bawa mak lagi ke tempat mcm ni. Sambil makan sambil snap 1-2 picts untuk saya kongsikan. Usai je makan, sahabat bawa mak ke surau untuk tunaikan fardhu. Saya keuzuran.



Dalam 3pm+ majlis bermula. Aura juga bermula.
President shaklee Malaysia mulakan majlis dengan penuh semangat.

Beliau berkongsi tentang ‘Kunci kejayaan’. DUPLICATION. Duplicate atau bahasa melayu nya TIRU orang yg berjaya InshaAllah kita akan jadi macam dia. TIRU exactly apa dia buat.

Jangan bertangguh! Jangan ‘ahhhhh nanti lah’.. ‘esok lah’..JANGAN! Kalau tangguh sampai bila pun kita takkan start.

Bersungguh sungguh! Dan jangan buat sesuatu kerana terpaksa. Buat kerana kita suka. Buat, redah, dan tawakkal  pada Allah. Minta dengan Allah. Sebenarnya lepas sy joint beberapa seminar.. berkongsi pendapat serta ilmu dengan rakan lain, saya gabungkan..apa yg penting untuk kaya dan berjaya adalah penyucian jiwa. Basuh jiwa bersih bersih, jaga hubungan dengan Allah. Kemudian carilah ILMU. Cari Mentor yg dah berjaya. Dan TIRU apa dia buat.

Cari push factor supaya kita bersungguh sungguh dengan sesuatu. Dalam hal ini.. mak adalah push factor saya yang pertama. Besar hajat mak nak ke tanah suci. Hampir tumpah airmata saya mengenangkan push factor yg pertama ini. Dan saya berazam..sy nk realisasikan impian mak. Push factor sy yg kedua,  Sy harap dia terbaca blog ini. Sy taknak dia kerja teruk utk kami. Sy nk tolong dia. dan kalau boleh susah senang sy nk bersama dengan dia. Insha Allah..

Melayang jauh sy bersama cita dan harapan. Suatu hari nanti insha Allah,.. sy akan diatas pentas tu..


Barisan master masuk sejurus nama diumumkan president. Master Maria dan Master Firdaus pun ada. Ohsemnya tgk para master  berjalan atas red carpet. Dalam hati, insha Allah :)

Usai majlis;
sy jumpa Maria. Master Maria. Apa harus saya buat...InshaAllah..sy kongsikan dalam blog seterusnya  ^-^ ...


 Mereka kaya dan berjaya
 Kalaulah sy salah seorang dalam tu :)
 Master MariaFirdaus.

No comments:

Post a Comment